Ігри, які можна грати вдома з батьками, в школі, у дворі з друзями. Цікаві ігри зі словами і числами.
1. «Чотири слова»: обираємо 4-6 абсолютно не пов’язані між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі невелику розповідь.
2. «Слова в слові»: обираємо велике слово, з його букв кожен на своєму аркушику складає та записує багато маленьких. При цьому спочатку діти можуть бути в команді з дорослими, а потім швидко стають самостійними гравцями.
3. “Навпаки”: говорити слова задом наперед, не записуючи їх. Наприклад, мило – олим, весна – ансев.
4. “Утвори слово”: написати хаотично на аркуші літери, з’єднувати літери лініями в слова.
5. “Об’єднай числа”. Записати на аркуші в хаотичному порядку числа від 1 до 20. Завдання: з’єднати їх по порядку.
6. “Покажи слово”: гравець (або декілька гравців)з агадує слово і показує його пантомімою. Завдання решти, відгадати, що зображає пантоміма.
7. “Остання літера”: кожен гравець каже слово, яке починається на останню літеру попереднього слова.
8. «Рима»: називаємо 4 або 2 випадкові слова, на які шукаємо риму або з якими придумуємо чотиривірш.
9. «Літера»: називаємо слова лише на задану літеру. Ускладнений варіант для дорослих: наприклад, слова – предмети на загадану літеру, які можна покласти у трилітрову банку.
10. “Шпигуни”: перед кожним складом додаючи додатковий склад (фа, ма, хрю…).
11. «Казка»: створюємо казку разом, коли кожен каже по одному реченню.
12. “Це слово вміє…”: описуємо слово його “уміннями”. Учасники повинні відгадати слово за його “вміннями”, діями.
13. “Картина”. Називаємо слово, по черзі розповідаємо, яку об’ємну картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово. Наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім’я сидить за столом і розмовляє, для іншого це чайна плантація та збирачі чаю, для третього – стіл, накритий скатертиною, грає музика, для четвертого – чайна церемонія, для п’ятого – людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю та чаєм.
14. «Антоніми»: називаємо слова та шукаємо до них антоніми.
15. Гра “Так чи ні“. Ведучий загадує слово (не називаючи його). Учасники за допомогою запитань намагаються відгадати це слово. Ведучий може відповідати лише “Так” або “Ні”.
Наприклад: – Це предмет круглий? – Так. – Його можна з’їсти? – Так? – Солодкий? – Так. – Червоний? – Так. – Це яблуко? – Так
16. Гра “Відгадай число від 1 до 100”. Ведучий загадує число. Учасники намагаються його відгадати. Ведучий може давати підказки словами “Холодно — тепло”, або “Більше — менше”.
17. «Я загадав»: розповісти про загадане слово, описуючи, але не називаючи його. Наприклад, «Я загадав – білий, холодний, скрипить під ногами, тане».